سیستم صوت مرکز خرید

نوشته شده توسط مدیریت سایت 2018/05/07 19:00:41 0 نظرات پیجینگ و صوت عمومی,

یکی از مهمترین گزینه ها در جذب و برگشت مجدد مشتری سیستم صوت مراکز خرید است با پخش موزیک در بلندگوهای مرکز خرید آرامش در مشتری ایجاد می شود و تمایل بیشتری جهت ماندن در محیط را برای مشتری ایجاد می کند پس در نتیجه با فکری آزاد مشغول به خرید می شود.
انتخاب نوع و لوازم صوت برای نصب در مرکز خرید بسیار مهم است نوع اجزا باید با یکدیگر سازگاری داشته باشند و هر یک از تجهیزات متناسب با فضای مرکز خرید انتخاب شود تا صدای دلنشین ایجاد شود.
انتخاب بلندگوی مرکز خرید
ابتدا باید با توجه به محیط نوع بلندگو را انتخاب کرد عوامل متعددی در انتخاب بلندگوی مرکز خرید موثر است از جمله نوع جنس دیوارها، کف، ارتفاع، نوع سقف، صداهای مزاحم و ...
در برخی از موارد از سیستم صوت بعنوان پیجینگ نیز استفاده می شود پس فراموش نکنید باید سیستم صوتی را طوری انتخاب کرد تا هم بعنوان پیج و پخش موزیک پس زمینه استفاده کرد.
نوع بلندگوها با توجه به فضای داخلی و خارجی به نوع سقفی، دیواری (ستونی) ، شیپوری ( موزیکال ) و مجسمه ای تقسیم بندی می شود.
بلندگو سقفی مرکز خرید
اگر مجموعه دارای سقف کاذب باشد و امکان سیم کشی در سقف ها باشد بهترین گزینه استفاده از بلندگوی سقفی می باشد زیرا علاوه بر اینکه سیم کشی های بلندگو سقفی به صورت توکار انجام می شود از ایجاد ناهمگونی و حفظ معماری ساختمان کمک می کند. بلندگوهای سقفی که در مرکز خرید مورد استفاده قرار می گیرد از نوع سقفی ولتی می باشد. دلیل نامگذاری ولتی بدلیل وجود ترانس مچینگ در این بلندگو سقفی ها می باشد و سیستم صوت توسط لاین 100 ولت راه اندازی می شود. بلندگو سقفی دارای توان و کیفیت های مختلفی می باشد که توسط کارشناسان صوت برای مجتمع تجاری انتخاب می شود.
بلندگو ستونی مرکز خرید
نوع دیگری از بلندگوها جهت نصب در مراکز خرید بلندگو ستونی می باشد. بلندگوهای ستونی معمولا در فضاهای آزاد و یا سالن هایی که امکان نصب بلندگو سقفی نباشد مورد استفاده قرار می گیرد. بلندگوهای داخلی به صورت لاین اری داخل جعبه باند قرار می گیرند و با ترانس مچینگی که داخل آن نصب می شود به آمپلیفایر متصل و راه اندازی می شود. اگر بلندگو ستونی را در فضای آزاد نصب می کنید باید از بلندگوهای ستونی ضد آب استفاده کرد که اغلب دارای بدنه آلومینیومی می باشند و در برابر آب و کرد و غبار مقاوم می باشند.
کابل بلندگو
نوع کابل باند و سایز آن با توجه به تعداد بلندگو، محل نصب بلندگو و طول مسیر انتخاب می شود. اگر محل عبور کابل بلندگو از کنار برق و یا تجهیزات الکترونیکی که امکان بوجود آمدن نیز باشد بهتر است از کابل شیلد دار استفاده کرد تا از بوجود آمدن نویز در بلندگوها جلوگیری شود.
آمپلی فایر مرکز تجاری
مرحله آخر و قلب سیستم صوت دستگاه آمپلی فایر ( پاورمیکسر ) است،شما باید با توجه به ورودی ها، خروجی ها و تعداد و توان بلندگو آمپلی فایر را انتخاب کنید. آمپلی فایر مراکز تجاری می تواند ورودی USB و یا رادیو داشته باشد تا بتوان فایل های صوتی را پخش کرد. زون بندی ولومی در آمپلی فایرها امکان کنترل میزان صدا در هر بخش را فراهم می کند، برای مثال می توان صدای داخل سالن را به صورت مجزا کم کرد و صدای محوطه را افزایش داد و یا صدای بخشی از مرکز خرید را خاموش کرد.
اگر تعداد بلندگوها و ورودی خروجی ها افزایش یابد آمپلی فایر به تنهایی توانایی راه اندازی را نخواهد داشت نیاز است تا از یک رک صوتی برای راه اندازی بلندگوها و کنترل صوت استفاده کرد.
میکروفن رومیزی و بی سیم
میکروفن در مراکز خرید توسط اپراتور راه اندازی می شود تا علاوه بر راهنمایی بتوان پیج و اعلام وضعیت را انجام داد. این میکروفن ها به دو شکل سیم دار و بی سیم انتخاب می شوند اگر امکان سیم کشی باشد از میکروفن های سیم دار دستی و یا رو میکروفون رومیزی استفاده می شود، برخی از میکروفن های رومیزی دارای کلید پیش زنگ نیز می باشند. میکروفون بی سیم نیز در دو نوع دستی و هدمیکی می باشد.

ارسال نظر