سیستم صوت پیجینگ

نوشته شده توسط مدیریت سایت 2020/01/11 17:43:09 0 نظرات پیجینگ و صوت عمومی,

سیستم صوت پیجینگ

امروزه با گسترش بخش های مختلف شرکت های تولید و کارگاهی و همچنین مراکز فروش و تجاری ارتباط و یا اطلاع رسانی توسط سیستم صوت پیجینگ انجام می شود. علاوه بر موارد ذکر شده از سیستم پیجینگ در ادارات، مراکز آموزشی، پارک ها، مجتمع تجاری، بانک ها و بسیاری از جاهای دیگر استفاده می شود. این سیستم پیجینگ دارای بخش های مختلفی می باشد که در کنار یکدیگر و با هماهنگی کار پیج را انجام می دهد.
از کاربردهای سیستم پیجینگ اطلاع رسانی، پبج کردن شخص، راهنمایی، اعلام وضعیت اضطراری، پخش پیام خاص و همچنین پخش موزیک پس زمینه است. 

آمپلی فایر پیجینگ

سیستم صوت پیجینگ بخش های مختلفی دارد که یکی از اصلی ترین آنها آمپلی فایر پیجینگ می باشد در اصل آمپلی فایر پیجینگ مرکز سیستم صوت پیجینگ می باشد و وظیفه کنترل و هماهنگی را برعهده دارد. آمپلی فایر پیجینگ به دو دسته پاور آمپلی فایر قدرت و پاور میکسر تقسیم می شود. تفاوت پاور میکسر و پاور آمپلی فایر در سیستم ورودی و یا به عباری میکسر و پیش تقویت کننده می باشد.

پاور میکسر پیجینگ

پاور میکسر پیجینگ دارای سیستم یک پارچه می باشد و تمام تجهیزات مورد نیاز در یک پک کامل می باشد. از جمله آن ها مب توان به ورودی ها به ورودی های میکروفن، ورودی کمکی، ورودی فلش، رادیو، آژیرخطر، پیش زنگ و... اشاره کرد که در یک دستگاه بنام پاور میکسر طراحی و ساخته شده است. در اصل پاور میکسر پیجینگ دارای دو بخش اصلی میکسر اولیه و آمپلی فایر می باشد.  از سیستم پاور میکسر معمولا در پروژه های پیجینگ کوچک و متوسط استفاده می شود و توان خروجی این پاور میکسرها بین 50 تا 650 وات می باشد و با توجه به نوع پروژه و تعداد بلندگوها توان پاور میکسر پیجینگ انخاب می شود.

پاور آمپلی فایر قدرت پیجینگ

همانطور که از اسم دستگاه پاور آمپلی فایر قدرت پیجینگ پیداست این سیستم دارای توان خروجی بالایی می باشد. پاور آمپلی فایر در سیستم پیجینگ همراه با سیستم میکسر نصب می شود و به تنهایی کاربرد خاصی ندارد زیرا این دستگاه فقط دارای یک بخش می باشد که همان آمپلی فایر می باشد پس برای دریافت و یا تقویت اولیه سیگنال های ورودی صدا نیاز به یک میکسر و یا پیش تقویت کننده صوتی می باشد.

پاور آمپلی فایر قدرت در سیستم های پیجینگ بزرگ که تعداد بلندگوها زیاد است بکر برده می شود و معمولا توان خروجی آن ها بین 500 تا 2000 وات می باشد. پروژه خیلی بزرگ باشد و نیاز به وات بیشتری باشد از دو و یا چند آمپلی فایر استفاده می شود که با یکدیگر پارالل می شوند.

جهت درک بهتر و آشنایی بیشتر در ادامه قصد داریم یک عدد از پاور میکسرهای با کیفیت موجود در بازار صوت را به شما معرفی کنیم.

آمپلی فایر پیجینگ JTR PC-240

اگر بخواهیم یکی از بهترین و شرکت های تولید کننده تجهیزات سیستم صوت پیجینگ را به شما معرفی کنیم بی شک جی تی آر یکی از آنها می باشد. این شرکت تایوانی با تولید تمامی تجهیزات سیستم صوت پیجینگ کل نیاز مهندسین صوت در زمینه سیستم صوت پیجینگ را فراهم کرده است. از آپلی فایرهای پیجینگ JTR می توان به مدل JTR PC-240 اشاره کرد که جزء دستگاه های پاور میکسرپیجینگ بشمار می رود. این دستگاه تمام نیازهای پیجینگ را در خود گنجانده است و نیازه به دستگاه جانبی نمی باشد و براحتی تمام کارهای پیجینگ را اعم از ورودیها، خروجی ها، تنظیم و کنترل را انجام می دهد.

دستگاه پیجینگ PC-240 جی تی آر دارای سه بخش میکسر، پری امپ و یا همان تقویت کننده اولیه و آمپلی فایر می باشد.

در بخش ورودی میکسر از دو عدد ورودی میکروفن و سه عدد ورودی کمکی جهت اتصال به سایر دستگاه های پخش کننده صوتی استفاده شده است که برای هریک از آن ها یک عدد ولوم کنترل مجزا در نظر گرفته شده است تا کنترل بیشتری بر ورودی های صدا داشته باشیم. نا گفته نماند که ورودی شماره 1 میکروفن ورودی اولویت می باشد و با فعال شدن آن جهت پیجینگ و سخنرانی سایر ورودی ها موقتا قطع می شود تا پیج توسط میکروفن به طور کامل انجام شود.

ورودی فلش مموری از دیگر ورودی های آمپلی فایر پیجینگ PC-240 می باشد و توسط فلش مموری می توان فایل های صوتی را پخش کرد.

ولوم اکو و تنظیم صدای آمپلیفایر JTR PC-240

از ولوم های اکو، تکرار و تاخیر جهت افکت دادن به صدای ورودی میکروفن استفاده شده است تا در برنامه های مذهبی و یا خوانندگی بتوان به صدا افکت و اکو داد. و همچنین با ولوم تریبل و بیس می توان فرکانس های صوت دریافتی را تعغیر داد و بوسیله آن ها صدا را زیر و یا بم کرد. 
کلید آژیر خطر و پیش زنگ قبل از پیج نیز از دیگر قابلیت ها و امکانات آمپلی فایر JTR مدل PC-240 می باشد.

آمپلی فایر خروجی

آخرین بخش در این دستگاه پیجینگ قسمت آمپلی فایر آن می باشد که وظیفه راه اندازی بلندگوهای اهمی و ولتی را برعهده دارد. آمپلی فایر دستگاه پیجینگ جی تی آر مدل PC-240 دارای 320 وات توان خروجی می باشد.

برای خروجی جهت اتصال به اسپیکرها از دو روش استفاده شده است خروجی اهمی و ولت. خروجی که بیشتر در سیستم های صوت پیجینگ مورد استفاده قرار می گیرد خروجی ولتی 100 ولت می باشد. برای کنترل بیشتر و دقیق تر علاوه بر خروجی مستقل 100 ولت در آمپلی فایر پیجینگ از 4 عدد زون سلکتور ولومی نیز استفاده شده است. با استفاده از این ولوم های خروجی شما می توانید حجم صدای هریک از قسمت های مختلف را کنترل و یا خاموش کنید

توسط آمپلی فایر JTRB PC-240 براحتی می توان تمام بلندگوهای سقفی، ستونی، شیپوری و سایر بلندگوهای اهمی و ولتی را راه اندازی کرد. 
 

ارسال نظر